Írásaink

gyümölcstál

/ 2020‑07‑27

Télen is legyen nyár a tányérunkon! Ha van lehetőségünk, tegyünk el télire napsütötte gyümölcsöket. Első sorban fagyasztva, feldolgozatlanul ajánlom, így marad meg leginkább a vitamin és az ásványianyag tartalom. Porciózzuk kis adagokban, használjuk joghurtban, turmixokban, levesekben, szószokban, pohárdesszertekben, süteményekben, italokban.

#diétahétfő

/ 2020‑06‑16

Eszközigény: felhők, egy nyugodt hely.

Nézzünk fel az égre és képzeljük magunkat egy felhő tetejére. Melyik felhőt választanád? Hova utaznál rajta? Mit néznél meg? Milyen érzés lehet egy felhőn utazni?

cukkíni

/ 2020‑07‑21

Mi az, 7 betű és reggel-délben-este fogyasztható?

Hát persze, hogy a nyár slágere a Cukkini!

A mai #diétaHétfő-n erről a sokoldalú zöldségről ír Nektek Réka a TudásÉpítők dietetikusa:

A cukkini az egyik legsokoldalúbban felhasználható zöldség, ami szerencsére egész évben kapható. Alacsony kalória (16kcal/100g), magas víztartalma miatt bármelyik diétába beilleszthető. Semleges íze miatt különféle sós és édes ételekben egyaránt felhasználhatjuk.

#diétahétfő

lecsó alapanyagok

/ 2020‑07‑14

Egész évben kapható paradicsom, paprika de sosem olyan ízletes mint a nyári hónapokban.

Ami elsőre eszünkbe jut ezekről az alapanyagokról az a lecsó.

Te hogyan készíted? Tojással, virslivel, kolbásszal? Teszel bele csípőset, cukkinit esetleg padlizsánt? Ahány ház (ahány hűtő-tipikus maradékmentő étel is) annyi féle módon készül.

Ha éppen mégsem lecsóra vágynánk akkor az alábbiakból bátran szemezgessünk:

#diétahétfő #lecsó #szezonálisAlapanyagok

/ 2020‑07‑08

Kitört a szünidő! A gyerekek többsége legközelebb szeptemberben találkozik barátaival, osztálytársaival, úgy, hogy március óta erre nem igazán volt lehetősége.

Többek között ezért is lehet jó ötlet egy-két nyári tábor.

Kovászos uborka

/ 2020‑07‑16

A mai #diétaHétfő-n Réka, a TudásÉpítők dietetikusa, egy újabb nyári klasszikusról írt Nektek:

A kovászos uborka 2 táborra osztja az embereket, úgy mint a mazsola. Van aki imádja, van aki az illatától is rosszul van. Te melyikbe tartozol?

#diétahétfő

/ 2020‑06‑30

Eszközigény: plüssfigurák, szék, takaró Toljatok össze két széket, terítsétek le egy takaróval, és készítsétek elő az otthoni plüssfigurákat. Ez a lemondásokkal teli, izolált helyzet az egész családnak nehéz, sok probléma forrása lehet.

/ 2020‑06‑29

Réka, a TudásÉpítők dietetikusa, folytatja a nyári #diétaHétfő sorozatot. A grill partik után, most a koktélozás témakörét járja körbe.

Koktél alkohollal vagy anélkül? Nézzük dietetikus szemmel mi rejlik a színes nedű mögött! Egy egész héten át tartó koktélozgatás is okozhatja a nyaralás alatt felszaladt plusz kilókat!

#diétahétfő #koktél #egésszég

/ 2020‑06‑23

Eszközigény: 6 érzelmet/hangulatot szimbolizáló (emoji) matrica, dobókocka.

Válasszatok ki 6 érzelmet/hangulatot szimbolizáló (emoji) matricát és ragasszátok a dobókocka oldalaira.

#kölyökkedd #érzelemdobókocka

/ 2020‑06‑22

A mai #diétaHétfő-n Réka, a TudásÉpítők dietetikusa, újabb grill tippekkel jelentkezik.

Egy hétvégi kertiparti alkalmával, amíg elkészülnek a grill ételek, kínálhatsz vendégeidnek különleges falatokat. Mártogassatok!!

#diétahétfő #grillötletek

szív építőkockákból

/ 2020‑06‑16

Eszközigény: színes építőelemek (duplo, lego vagy építőkocka)

Tegyél a gyermeked elé sok vegyes méretű építőkockát (ha kezdetben ez nehézséget okoz akkor csak a kombinációban felhasznált építőkockákat).

grillezés

/ 2020‑06‑15

Itt a nyár, kezdődik a grillszezon. A TudásÉpítők dietetikusa arra ad ötleteket, hogy hogyan tehetitek a családi és a baráti grillezéseket még egészségesebbé:

Egy hétvégi grillezés során is érdemes az ételt egészségtudatosan elkészíteni a családnak vagy a vendégeknek.

#diétahétfő #grillszezon #egészségtudatosan