futás sportolás futócipő

sportSzombat

Sport - hogyan kezdjem?

Szeder Szilvia / 2020‑02‑21

Mai #sportszombat -on Szilvi, a Tudásépítők egyik gyógytornásza arról ír, hogy mikor és hogyan érdemes elkezdeni sportolni. Ha Te is szeretnéd elkezdeni a mozgást, akkor jelentkezz a Fitt Programunkba vagy gyere el egyik tornánkra, jóga foglalkozásunkra!

Mikor és hogyan kezdjünk el sportolni?

️• Sose vágj bele hirtelen fellángolásból semmibe, a sportnál a tervezés és a rákészülés is fontos!

• Először gondold át hogy miért akarsz sportolni, mik a céljaid!

• Kezd a mozgást napi 30 perc intenzív sétálással! A terhelést fokozatosan kell növelned.

• A bemelegítés nagyon fontos hogy elkerülhesd az esetleges sérüléseket.

• Ha futni szeretnél először csak kocogj! A tempó és a távolság fokozatos növelésével észre fogod venni hogy egyre többet bírsz.

• Ha nem tudod hogy milyen mozgásforma illik hozzád és például fogyni szeretnél konzultálj szakemberrel. Egy jó személyi edző edzéstervet készít neked és rendszeresen ellenőrzi a fejlődésedet.

• Ha ülve töltöd a munkahelyeden a legtöbb időt érdemes kipróbálnod a gerinctornát vagy a pilatest. A közös edzéseken új barátokat is szerezhetsz.

• A majd holnap elkezdem nem jó hozzáállás. Indulj el ma!

• Sosem késő elkezdeni sportolni! Egy nyugdíjasnak ugyanannyi örömet okozhat egy kis kerékpározás mint a fiatalnak egy kemény edzés a fitneszteremben.

• Ne add fel az első alkalom után! Küzd le a fáradságot, izomlázat és sportolj rendszeresen és egyszer csak azt veszed észre hogy már a mindennapi életed részévé vált a mozgás.