grillezés

diétaHétfő

Grill

 / 2020‑06‑14

Itt a nyár, kezdődik a grillszezon. A TudásÉpítők dietetikusa arra ad ötleteket, hogy hogyan tehetitek a családi és a baráti grillezéseket még egészségesebbé:

Egy hétvégi grillezés során is érdemes az ételt egészségtudatosan elkészíteni a családnak vagy a vendégeknek.

Mire figyelj?

Menj biztosra, intézd a bevásárlást az okostányér alapelvei szerint!

- Grillezz zöldségeket, készíts salátát vagy kínálj savanyúságként kovászos uborkát!

- Fehérjeforrásként válassz sovány vagy közepesen zsíros húsfélét, húspogácsát, halat, sajtot. A szárnyas húst mindenképpen alaposan süsd át a szalmonella fertőzés elkerülése érdekében.

- Kínálj teljes kiőrlésű kenyeret, pitát, tortillát, naan kenyeret, hamburger bucit, tészta/kuszkusz/bulgur salátát!

- Játssz az ízekkel, fűszerezz! Csökkentheted a felhasznált só mennyiségét ha bolti fűszerkeverék helyett saját pácot használsz!

#diétahétfő #grillszezon #egészségtudatosan