Nyár? Buli? Koktél?

/ 2020‑06‑29

Réka, a TudásÉpítők dietetikusa, folytatja a nyári #diétaHétfő sorozatot. A grill partik után, most a koktélozás témakörét járja körbe.

Koktél alkohollal vagy anélkül? Nézzük dietetikus szemmel mi rejlik a színes nedű mögött! Egy egész héten át tartó koktélozgatás is okozhatja a nyaralás alatt felszaladt plusz kilókat!

️ Édes mámor! A cukorszirupnak, gyümölcslének köszönhetően, egy pohár akár 20-40g cukrot is tartalmazhat, azaz 5-10db kockacukrot!

Folyékony energia a javából! Alkoholból származó energiával is számolnunk kell (7 kcal/gramm). Gondoljunk bele mennyi az annyi, ha nem állunk meg egy pohár koktélnál.

Szivárvány színű, gyümölcsös? Sokszor a koktél színét, ízét nem a frissen facsart levek adják, hanem a szirupok!

Válaszd a "virgin" koktélokat, ha alkoholmenteset innál!

Néhány jó tanács:

Koktél választásnál figyeljenek a tejcukor-érzékenyek és a tejfehérje-allergiások, hisz némelyik koktél tartalmaz tejet, tejszín.

Alkoholos koktélok fogyasztása mellé kérjünk egy pohár ásványvizet is, így elkerülhetjük a másnapi kellemetlen tüneteket.

#diétahétfő #koktél #egésszég