kismamák thumbsup

Milyen gyakorlatokat végezz várandósan?

 / 2020‑09‑19

Megjött a kedvünk egy kis otthoni tornához, de nem tudjuk mit tornázzunk pontosan?

Az internethez fordulunk segítségért és akkor rádöbbenünk, hogy nem is lesz annyira egyszerű dolgunk. Videók százaival találkozhatunk az interneten és mindegyik mást mond. De akkor kinek higgyünk?

A legbiztosabb, ha a szervezetünkre hallgatunk. Ha valami fájdalmas, kényelmetlen érzést okoz vagy egyszerűen csak nem esik jól a gyakorlat, akkor ne csináljuk.

Ezen kívül természetesen vannak alapszabályok a terhesség alatti tornához:

  1. Erős hasizomgyakorlatokat, haspréseket csinálni tilos!
  2. A hason fekvő helyzetet egyértelműen kerülni kell.
  3. Háton fekvő gyakorlatokat szabad végezni, csak arra kell figyelni, hogy a terhesség késői szakaszában ezek a gyakorlatok átmeneti rosszullétet okozhatnak. Ha ilyen történik, pozíciót kell változtatni.
  4. Túl nagy súlyok használatát, valamit a nagy erőlködéssel, levegő visszatartással járó gyakorlatokat is mellőzzük.
  5. Terhesség során bizonytalanabb lesz az egyensúly. Erre érdemes figyelni a gyakorlatok végzése során. Csak óvatosan!
  6. A túlzott nyújtásokat is érdemes kerülni, hiszen terhesség alatt amúgy is lazábbak lesznek a szalagok. Egy jóleső kis nyújtózás természetesen nyugodtan belefér.
  7. Érdemes a hőmérsékletre is figyelni. Nagyon meleg környezetbe ne tornázzon egy kismama. A legideálisabb egy légkondicionált terem vagy jó idő esetén a szabad levegő.
  8. Fontos, hogy ne erőltessük túl magunkat.
  9. Legyen mindig kéznél folyadék a torna során és utána is igyunk sokat.

És ami a legfontosabb: élvezzük a mozgást!

Ne felejtsétek, Zsófi kismama tornára vár Titeket minden szerdán és pénteken?

#sportszombat #kismamatorna #VassZsófi