derékfájás, gyógytorna

sportSzombat

Mozgásra fel!

Karantén és a mozgás

 / 2020‑11‑28

Ti hogy álltok a mozgással mostanában? Hiányzik már a megszokott edzés és testmozgás? Milyen hatással van a karantén/kijárási korlátozások az egészségetekre?

A mai sportszombaton a karantén és a mozgás téma köréről írt Vass Zsófia a TudásÉpítők gyógytornász munkatársa. Olvassátok el írását.

Magunk sem tudjuk miért, de hirtelen elkezd fájni a hátunk, derekunk és a szokásosnál merevebbnek érezzük a testünket. Ez mind lehet a karantén következménye, hiszen észre sem vesszük, de kevesebbet mozgunk most, hogy nem járunk annyit helyre és csak a legszükségesebb esetekben mozdulunk ki otthonról. Vagy azért mert karanténba kerültünk vagy egyszerűen csak bezártak a kedvenc szórakozó és sportlétesítményeink és nem tudunk mit kezdeni magunkkal.

Sokkal több időt töltünk otthon, esetleg még otthonról is dolgozunk és észre sem vesszük, máris jelentősen megnő a számítógép és a tévé előtt töltött időnk. Folyamatosan ülünk és akár órákon keresztül is egy adott pozícióba görnyedünk. A szervezetünk pedig nem örül ennek a hirtelen jött mozgáshiánynak és ezt bizony a tudtunkra is adja. Ha el akarjuk kerülni ezeket a fájdalmas jelzéseket, akkor érdemes odafigyelni, hogy gyakran felálljunk a gép elől, nyújtózkodjunk és végezzünk néhány karkörzést, guggolást, hogy beinduljon a vérkeringés.

Szóval álljunk fel a székből és mozogjunk! Nem kell csatakosra izzadni és agyonhajatni magunkat, de minden nap legalább egy fél órát szánjunk a testünk, izmaink egészségére. Sétáljunk, pakolásszunk, tornázzunk egy kicsit.

Aki pedig igazán tenni szeretne az egészségéért és kíváncsi, hogy miért is olyan fontos a rendszeres sport az életünkben, az tartson velem jövő héten is!

Mozgásra fel!

#sportszombat #egészség #mozgás #torna #edzés #karantén