C-vitamint tartalmazó gyümölcsök

C-vitamin

 / 2020‑11‑30

C-vitamin pótlás, télen, nem csak tablettával. Lehetséges?

A C-vitamin egy vízben oldódó, erős antioxidáns hatású vitamin, mely szervezetünk számára nélkülözhetetlen. Többek között javítja az immunrendszer működését, csökkenti a szabad gyökök hatását, elősegíti a vas felszívódását.

A szervezetünk nem képes elraktározni, így folyamatos utánpótlásra van szükség. Télen sokan a tablettát választják, azonban javasolt, természetes formában biztosítani szükségletünket, hisz így elkerülhető a vesét károsító megadózis.

  • Bogyók helyett együnk finomat! Elsősorban 40-50 dkg zöldséget, gyümölcsöt.
  • Van választásunk a narancson és a mandarinon túl is. Lássuk!!
  • A téli vitaminforrások közül fogyasszuk a zöldségek közül a fejes és kelkáposztát, savanyú káposztát, a fekete retket, a céklát, a sárgarépát, brokkolit és a hagymaféléket.
  • Gyümölcsök közül válasszuk az almát, birs almát, a téli körtét de a mirelit termékek is hozzájárulhatnak a vitaminbevitelhez.
  • A C-vitamin hőérzékeny. Lehetőleg nyersen fogyasszuk a zöldség/gyümölcsöt vagy rövid ideig pároljuk.
  • Válasszunk helyi, idény jellegű zöldségeket, gyümölcsöket, hiszen a szállítás (import áru) következtében csökken vitamin tartalma. Nézzünk szét a piacon, keressük a friss termékeket!

Te hogyan fedezed C vitamin szükségleted?

#cvitamin #covid19 #táplálkozás