senki nem ért haza úgy a futásból, hogy bárcsak nem mentem volna, kár volt az időért

sportSzombat

A mozgás előnyei karantén alatt

 / 2020‑12‑05

A rendszeres mozgásnak nagyon sok pozitív hozadéka van, segít megőrizni fittségünket és izmaink, keringésünk egészségét. Ráadásul nem csak testünkre, de lelkünkre, hangulatunkra is jó hatással van: nagyban hozzájárul a jó közérzethez és egy sikeres edzés a megelégedettség érzésével tölt el minket. 

Amit viszont lehet, hogy kevesebben tudnak, hogy a rendszeres mozgás az immunrendszerre is hatással van. Heti minimum háromszori 45-60 perces, alacsony vagy közepes intenzitású mozgás pozitívan hat az immunrendszerre, különösen idősebbek és krónikus betegségben szenvedők esetén, akiknek a mostani időszakban amúgy is kifejezetten fontos, hogy minél ellenállóbb legyen a szervezetük.

Viszont ahogy mindenben, itt is fontos megtalálni az arany középutat.

Nagyon megerőltető mozgás, ami 2 óránál is hosszabban tart és magas intenzitási szinten megy, akár ellentétes hatást is kiválthat és gyengítheti az immunrendszert. Ilyenkor a szervezet elkezd kimerülni és érzékenyebbé válhat a fertőzésekre.

A mozgás nagyon fontos, de mindenkinek saját magához kell igazítania az edzésprogramot és ügyelnie kell a fokozatosságra.

Ám nem kell attól tartanunk, hogy mindezt egyedül kell végigcsinálnunk.

Rengeteg online torna vált elérhetővé az utóbbi időben, lehetővé téve azt, hogy olyan dolgokba is belevágjunk, amikre korábban nem volt lehetőségünk. Most a legtöbb programot a nappalinkból is élvezhetjük és nem kell órákat utaznunk, hogy részt vegyünk egy-egy edzésen.

Kifejezetten előnyös, ha csoportos tornát választunk, így lehetőségünk nyílik új embereket megismerni, kicsit tudunk kapcsolódni hasonló sorsú embertársainkhoz, ami segíthet elkerülni a magány és az egyedüllét érzését.

Használjuk ki az online tér előnyeit és kezdjünk bele abba az edzéstervbe még ma!

#sport #mozgás #karantén