Rendszeres testmozgás

sportSzombat

Rendszeres testmozgás

 / 2021‑01‑02

Remélem mindenkinek kellemesen teltek az ünnepek és sikerült egy kicsit feltöltődnie, hogy újult energiával vághasson neki az új évnek.

Eljött az az időszak, amikor mindenki egy kicsit magába néz és átgondolja, mit is szeretne elérni a következő évben. Újévi fogadalmak, nagy elhatározások ideje ez, és ha már amúgy is változáson gondolkozunk, miért ne koncentráljunk egy kicsit az egészségünkre is?

Azoknak szeretnék egy kis löketet adni akik úgy gondolják, hogy az edzettség terén is szeretnének fejlődni 2021-ben.

2020 novemberében jelent meg a WHO legfrissebb ajánlása, ahol részletesen le van írva különböző korosztályokra lebontva az ajánlott heti mozgásmennyiség.

A cikk alapján a 18-65 év közötti felnőttek számára az ideális mozgásmennyiség 150-300 perc/hét, 75-150 perc/hét amennyiben valaki nagyon intenzív sportot űz. Az igazán jó eredmény eléréséhez érdemes legalább heti 2-szer erősítő edzéseket is beiktatni a dinamikusabb mozgások mellé.

Most pedig következzen egy kis tanács azok számára, akik frissen szeretnének belevágni az aktív életmódba:

Mindenképpen javasolt a fokozatosság! Ha megnézzük a fenti ajánlásokat, minimum mozgásmennyiségnek elegendő, ha minden hétköznap beiktatnak maguknak egy 30 perces tréninget, ami lehet séta, kocogás, de akár kereshetünk valami online foglalkozást vagy videót is. A vezetett edzések ráadásul remek motivációs erővel is rendelkeznek.

Ezt a 30 percet pedig szépen lassan lehet emelni, attól függően, hogy mit érzünk. Ha azt érezzük, bírjuk az iramot, nyugodtan emelhetünk az edzésidőn egészen addig, amíg el nem érjük a 60 perces célt. Onnantól pedig már csak a rendszeresség fenntartása lesz a feladat.

Ezek az ajánlások természetesen általánosságban értendők, amennyiben valakinek bármilyen egészségügyi problémája van érdemes előtte szakemberrel konzultálni és egy igazán személyre szabott tréningprogramot összeállítani.

Ha 2021-ben csak annyit megteszünk, hogy egy kicsit rendszeresebben mozgunk, az már rengeteg minden pozitívumot fog bevonzani nekünk az új évre. Javulni fog az egészségünk, közérzetünk és sokkal elégedettebbnek, magabiztosabbnak érezzük majd magunkat a teljesített kihívások után, ezáltal pedig könnyen fenn tudjuk tartani a motivációnkat.

Szóval mindenkit arra bíztatok, hogy az következő évben tegyen még egy kicsit többet saját egészségéért és másokat is biztasson ugyan erre!

Egészségben és boldogságban gazdag új évet kívánok mindenkinek!