home office torna

Helyes testtartás

home office

 / 2021‑01‑23

Az otthoni munkavégzés sokak számára kényelmes megoldásnak tűnhet, hiszen nem kell kimozdulni otthonról ahhoz, hogy dolgozni tudjunk, ugyanakkor rejt magában veszélyeket is. 

Sokkal kevésbé leszünk hajlandóak kimozdulni a lakásból, helyette inkább egész nap a számítógép fölött görnyedünk és lehet, hogy észre sem vesszük, de igencsak megterheljük a testünket. Annak ellenére, hogy rendszeresen járunk sétálni, esetleg tornázunk minden nap, elképzelhető, hogy azt érezzük, hogy a szokásosnál jobban fáj a nyakunk, vállunk esetleg a derekunk. Ha túl sokat töltünk mozdulatlanul egyetlen pozícióban, az erőteljes megterhelést jelent a szervezet számára és könnyen feszes izomokhoz és fájdalmas ízületekhez vezethet.

A számítógép előtti munka kifejezetten ilyen dolog, hiszen annyira elmerülünk az aktuális feladatunkban, hogy nem is vesszük észre, hogy rossz pozícióban ülünk és akár hosszú órákat is képesek vagyunk eltölteni az adott testhelyzetben. Ahhoz, hogy ezt ellensúlyozni tudjuk sajnos nem elég csupán egyetlen óra testmozgás. Ennél kicsit nagyobb odafigyelésre lesz szükségünk.

Figyeljünk oda, hogy minél gyakrabban álljunk fel a gép elől, tegyünk egy kört a szobába, esetleg csináljunk pár guggolást, karkörzést és nyújtózkodást mielőtt folytatjuk a munkát.  Ez egy kicsit felpezsdíti a vérkeringés, megmozgatja végtagjainkat és egy kicsit felfrissülve folytathatjuk a munkát. A legjobb az lenne, ha óránként egyszer tudnák szünetet tartani, hogy egy kicsit megmozgassunk magunkat, de mindenki magához mérten találja meg azt a gyakoriságot, ami neki megfelel. Esetleg időzítőt is beállíthat, ami emlékezteti, hogy itt az ideje egy kis mozgásra.

Nem csak az a fontos, hogy rendszeresen sportoljunk, tornázzunk valamit, hanem az is, hogy a mindennapi tevékenységek során is odafigyeljünk magunkra és tartásunkra.

#homeoffice #helyesTesttartás