Nyújtás

Nyújtás

 / 2021‑02‑20

Nyújtás a fókuszban - Ez a címe Vass Zsófia gyógytornász munkatársunk legújabb írásának. Olvassátok el, fogadjátok meg tanácsait!

A mai témánkat bizony hajlamosak vagyunk félvállról venni és csak akkor foglalkozni vele, amikor már igazán kényelmetlenül érezzük magunkat, pedig a rendszeres nyújtás elengedhetetlen az izmok hatékony működéséhez.

Ráadásul a nyújtás segít, hogy az izmaink rugalmasabbak és jobban terhelhetőtek legyenek, valamint elkerülhetővé válnak a túlzott terhelés okozta sérülések. Az edzések utáni megfelelő regenerációhoz is nagyban hozzájárul a megfelelő mennyiségű nyújtás.

A legfontosabb dolog a nyújtással kapcsolatban, hogy ne kapkodjuk el. Ha már tisztában vagyunk a nyújtás fontosságával és rászántuk magunkat, hogy belevágunk, akkor csináljuk rendesen.

Az edzés végén lassítsunk le egy kicsit, a nyújtáshoz nyugalom kell. Egy-egy pozíciót hosszan tartsunk meg, akár 20-30 másodpercig is. Lényeges, hogy arra figyeljünk, hogy az adott izmot, amit nyújtani akarunk, lazítsuk el. Az is fontos, hogy nyújtás során sose fájdalmat érezzünk, csak feszülést, tartsuk fenn hosszabb ideig ezt a feszülést, közben pedig koncentráljunk arra, hogy egyre jobban ellazítsuk az adott izmot.

Semmiképpen se erőltessük a nyújtást, és ne kapkodjuk el! Legyünk türelmesek és meglesz az eredmény.

#nyújtás # torna