Nyújtás és a légzés

Nyújtás és a légzés

 / 2021‑02‑27

Írtam egy kis kiegészítést az előző heti nyújtásos bejegyzésemhez: szeretném még pár sorban hangsúlyozni a légzés fontosságát nyújtás során.

Mielőtt belevágnánk a nyújtásba érdemes azzal kezdeni, hogy veszünk pár mély levegőt, ezzel egy kicsit ellazulunk és ráhangolódunk a nyújtásra.
Orron beszív, szájon hosszan kifúj...

A megfelelő izomrelaxáció eléréséhez kifejezetten lényeges, hogy a nyújtáshoz olyan pozíciót vegyünk fel, ahol megfelelően tudunk lazítani, miközben az adott izmot megnyújtjuk.
Fenntartva a nyugodt légzést, vigyük el a testünket abba a pozícióba, ahol a célizomban feszülést érzünk (nem fájdalmat!) és tartsuk meg a helyzetet legalább három mély belégzés-kilégzés páros erejéig. Ez a mennyiség természetesen egyénenként változhat, lehet, hogy lesz akinek öt, hat légzésciklusig is érdemes lesz kitartania a helyzetet, a lényeg az, hogy egészen addig fenntartsuk a helyzetet, amíg azt nem érezzük, hogy a nyújtani kívánt izom ellazul.
Azzal, hogy a nyújtásunk ütemét összehangoljuk a légzésünkkel, sokkal eredményesebb nyújtást érhetünk el. Minden kilégzéssel érdemes az izmot még egy kicsit jobban ellazítani és még egy kicsit beleengedni magunkat az adott helyzetbe.

Szóval vegyünk egy mély levegő... lazítsunk... és hangoljuk össze nyújtásunkat a légzésünk ütemével! Figyeljük meg, sokkal eredményesebbek leszünk.

#nyújtás #légzés