rák ellenes nap

sportSzombat

Mozgással a rák ellen

TudásÉpítők / 2021‑04‑10

A daganatos megbetegedések elleni küzdelemben egyre nagyobb hangsúlyt kap a megelőzés és az emberek tájékoztatása. Az április 10-én megtartott Nemzeti Rákellenes Nap fő célja is az, hogy minél több emberhez eljussanak a rákos megbetegedésekkel kapcsolatos kutatások és ajánlások.

Az egyik legfrissebb kutatás az Amerikai Rákellenes Társaság 2020 júliusában kiadott ajánlása a daganatos megbetegedések megelőzéséhez, egy másik nagyon hasznos forrás pedig az Európai Rákellenes Kódex, amiben a WHO mindenki számára érthető formában 12 pontot szedett össze, melyek betartásával jelentősen csökkenthető a rákos megbetegedések kialakulásának valószínűsége.

Mindkét ajánlás hangsúlyozza az egészséges testsúly és étrend fenntartásának, valamint a gyakori fizikai aktivitásnak a fontosságát, továbbá az ülő életmód és az alkoholfogyasztás csökkentésének szükségességét.

Általában elmondható, hogy minél több időt töltünk testmozgással, annál jobb. A rendszeres testmozgás nem csak a vércukorszintre, hormon- és immunrendszer működésére kifejtett hatásával harcol a daganatos megbetegedések ellen, hanem segít megakadályozni a testsúlynövekedést is, amivel még tovább csökkenti a rákos megbetegedések kockázatát.

Végezzünk annyi testmozgást, amennyit csak tehetünk (gyaloglás, könnyű kerékpározás, nyújtás, lépcsőzés, házimunka, szabadidősportok, stb.). Már annak is rengeteg előnye van, ha a nap során többször végzünk kisebb mennyiségű testmozgást és nem töltünk hosszú órákat egy helyben ülve.

Ha mindenképpen számszerűsíteni szeretnénk: heti 150-300 percnyi, közepes intenzitású mozgás az ajánlott cél. Ebből is látható, hogy már napi 30 perc tempósabb sétával is rengeteget tudunk tenni az egészségünkért.

A testmozgás mellett azonban más nagyon fontos faktorok is vannak, amik segítenek a daganatos megbetegedések megelőzésében, ezekről bővebben itt olvashattok:

https://cancer-code-europe.iarc.fr/index.php/hu/

Tegyünk az egészségünkért, mozogjunk sokat!

#rákellnesNap