Mit együnk csontjaink egészségéért?

diétaHétfő

Mit együnk csontjaink egészségéért?

 / 2021‑04‑19

Számos tápanyag ( többek között kalcium, magnézium, D-vitamin, foszfor, kálium, A-vitamin) szerepet játszik a csontok egészségében, melyeknek tudományosan is bizonyított előnyei vannak. A kiegyensúlyozott, változatos étrend megfelelő mennyiségű tápanyagot biztosít a legtöbb ember számára, így nincs szükség kiegészítőre. A kalcium, a D-vitamin és a magnézium kulcsfontosságú. Nézzük természetes formában hogyan juthatunk hozzá ezekhez a mikrotápanyagokhoz!

Tejtermékek (tej, sajt, joghurt, kefír, túró), dúsított élelmiszerek (gyümölcslevek, gabonafélék,növényi italok), szardínia, sötétzöld zöldségek, olajos magvak (mák, szezám, mandula) stb. tartalmaznak kalciumot, azonban a tejtermékek adják a legtöbbet, egy adagra lebontva. Akik nem fogyasztanak tejterméket, vagy felszívódási zavarral küzdenek, kalcium kiegészítésre lehet szükség. A jobb hasznosulás miatt, érdemes kisebb adagokba bevinni (természetes forrás/étrend kiegészítő) a kalciumot a nap folyamán.

Vannak D-vitamin-élelmiszer források (pl. zsíros halak, tejtermékek, tojás), de önmagában az ételből nehéz a szükségletet fedezni, ezért az őszi-téli hónapokban gondoskodjunk vitamin pótlásról, hisz segíti a kalcium felszívódását.

A magnézium részt vesz a kalcium és a D-vitamin megfelelő szabályozásában. Forrása pl. olajos magvak, száraz hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonák, gyümölcsök, (zöld) zöldségek, A magnézium hiány a csontritkulás kockázati tényezője.

A csontok egészsége az élet minden szakaszában fontos. Szerencsére sok életmódbeli szokás (táplálkozás, mozgás) segíthet az erős csontok felépítésében és fenntartásában -amit soha nem túl késő elkezdeni.

#csontokegészsége #mutimiteszel