csontok, időskor, dió

szeretveÁpolniSzerda

Mit tegyünk idős családtagjainkért?

 / 2021‑04‑21

Foglalkozzunk még egy kicsit a csontok egészségével: Életünk végéig vigyáznunk kell csontjainkra! Már a várandósság idején étkezésünkkel sokat tehetünk babánk egészséges csontjaiért, de ne feledkezzünk el az idős családtagjainkról sem! Hisz csontjaink egészsége egyik alapja a mozgásunknak.

Az időskor, a biológiai öregedés nem megelőzhető biológiai folyamat, de lassítható, veszélyforrásai kiküszöbölhetők, ha ezt a folyamatot elfogadjuk és ezekre a veszélyekre odafigyelünk. Egyik legfőbb problémát okozó problémaforrás a mozgásképesség hanyatlása. A mobilitás hanyatlása megnöveli az elesések kockázatát, ami egy esetleges törés lehetőségét hozza magával, még jobban korlátozott mozgással. Az elesés kockázatát növeli a látás és hallás romlása, a csont-, izom- és izületi fájdalmak, szédülés, gyógyszerek, kialvatlanság, nem megfelelő lábbeli, nem megfelelő otthoni környezet. A mozgási lehetőségek korlátozottsága depressziót, motiválatlanságot, a társas kapcsolatok leépülését, mentális leépülést, önellátás csökkenését is magában rejti. Mindezeket megelőzhetjük egy kis odafigyeléssel.
Miben segíthet a család?
Először is a lakókörnyezet baleset mentesítésével: kapaszkodók, csúszásgátlók, burkolatok-, fürdőszoba átalakításával, zsúfoltság csökkentésével, üvegajtók leszerelésével, stb. Szívesen segítünk a jelenlegi környezet áttekintésében, tanácsadásainkkal sok baleset megelőzhető.
Segítsünk az elmagányosodás megelőzésében. Próbáljunk sétákra ösztönözni idős családtagunkat. Jelenleg mi ingyenes online szenior tornákkal (hétfőnként 17 óra) próbálunk segíteni. Egy kis csoportos beszélgetés és mozgás csodákra képes, csontjaink egészségének-mozgásunk teljességének megőrzésében elengedhetetlen!
Figyeljünk étkezésükre! Réka diétaHétfő posztjában segít az étkezéssel megőrizni csontjaink egészségét. Próbáljunk ezekből bevezetni idős családtagunk étrendjébe. Sosem késő!

#csontokegészsége #esésmegelőzése #időskor #szeniortorna