https://www.healthyfamiliesbc.ca/home/articles/posture-and-back-care-during-pregnancy

sportSzombat

Változások a várandósság alatt

 / 2021‑04‑24

Testünk a várandósság ideje alatt rengeteg változáson megy keresztül. A fizikai változások jó része látható, a kismama testtartása megváltozik, súlyvonala hátrafelé tolódik, ágyéki gerincszakaszt a pocak előre húzza, ezért a görbület nagyobb lesz. Ezáltal az egész testtartás felborul, megbomlik az izomzat egyensúlya, ilyenkor kialakulhat hátfájdalom, nyakfájdalom is. Ezért is fontos a helyes testtartás tudatosítása, a gerincoszlopot tartó izomzat erősítése, amely a későbbiekben is hasznos lehet. Szükséges, hogy megtanuljuk, hogy egyenes háttal emeljük a kisgyermekünket, szoptatás után pedig mozgassuk át törzsünket.

Talpboltozatunk megsüllyed, lábaink bedagadnak, medence körüli szalagok megnyúlnak, ezek mind a súlygyarapodásnak és a hormonális változásoknak köszönhetők.

A kismama torna felkészít ezen átalakulások mérséklésére, a fájdalom elkerülésére illetve, a gátizomzat helyes használatára, a kitolási szak megkönnyítésére és a helyes légzés elsajátítására.

Ezért a szülésre való felkészülés elengedhetetlen része.

Egy pár tipp:

  • Üléskor a medencénket billentsük enyhén hátra.
  • Hasizmainkat tartsuk.
  • Lapockánkat összezárva tartsuk, egyenes háttal üljünk.
  • Mindig emlékeztessük magunkat ezekre. :-)
  • Legyünk fitt kismamák.

Kismamák ne feledjétek, hogy gyönyörűek vagytok és csodás anyák lesztek! Mozogjatok és élvezzétek ki a babavárás minden pillanatát!

Kép forrása:

https://www.healthyfamiliesbc.ca/home/articles/posture-and-back-care-during-pregnancy