infografika elhízás ellen

sportSzombat

Tegyél az elhízás ellen!

...és tedd fenntarthatóbbá környezetedet

 / 2021‑05‑15

Az elhízás, latinul obesitas a szervezet zsírtartalmának túlzott mértékű felszaporodásával jár. Elhízásról beszélünk, ha a zsír mennyisége több,mint a testsúly 20%-a férfiaknál, 30%-a nőknél. 

A WHO szerint a világ 10 legsúlyosabb egészségügyi problémája közé tartozik. Egy komplex betegség, mely pszihoszociális problémákkal (önértékelési zavarok, szorongás, szexuális zavarok, szociális visszahúzódás), valamint súlyos szervi szövődményekkel jár. Az elhízásnak számos oka lehet.

Az étkezés és mozgás hiánya okozhatja, illetve hormonális zavar is, ami lehet pajzsmirigyünk alulműködése, menopauza, illetve a várandósság alatt megváltozó hormonális rendszer és életritmus. Tegyünk ellene: Azt mondják az elsődleges recept a fogyás eléréséhez, vagy az egészséges formánk szinten tartásához: a kitartás, egészséges étkezés és a rendszeres mozgás.

Nagyon egyszerűen mondhatjuk, hogy nincs időnk a mozgásra, DE biztos, hogy találunk 20 percet a napból, hogy törődjünk az egészségünkkel. Ha nem is jutunk el az edzőterembe, otthon is mozoghatunk és kimehetünk a szabadba sétálni. Fontos, hogy tornáztassuk át testünket minden nap, hogy elkerüljük az elhízással járó egészségügyi problémákat.

Tegyünk együtt az egészségünkért, felejtsük el a kifogásokat. Mozogjunk minden nap legalább 20 percet! Kihívlak benneteket, Önöket, hogy jegyezzük le egy hónapig minden nap, hogy mennyit mozogtunk. 

Számoljuk ki a BMI-indexünket! Nézzük meg a hónap végén, hogy mennyit mozogtunk!

#elhízáselleninap #fenntarthatóság